Zacarías Henar torna a ser elegit president d’Òmnium Tarragonès

L’actual president renova el seu mandat per quatre anys més
L’assemblea general ordinària d’Òmnium Tarragonès celebrada aquest dimarts, 11 de març, ha escollit Zacarías Henar per presidir l’entitat per quatre anys més. Henar, que era president des de l’any 2022 quan va substituir Rosa Maria Codines, s’ha fixat com a prioritat «enfortir l’entitat i augmentar la presència arreu de la comarca perquè Òmnium Tarragonès sigui la millor eina possible per defensar la llengua, el país i la cohesió social».
L’assemblea, celebrada a la Cooperativa Obrera Tarraconense, també va avalar la resta de la candidatura que encapçalava Henar i que era l’única que es presentava. La candidatura ha servit per renovar la meitat de la junta de l’entitat i malgrat que la majoria dels membres ja en formaven part, l’assemblea ha agraït especialment que les noves incorporacions hagin fet el pas endavant.
El català, la construcció nacional i la cohesió social les prioritats
En la mateixa assemblea, Òmnium Tarragonès va presentar el seu pressupost i el pla de treball per aquest any 2025. En aquest sentit, la proposta de la junta que va ser refrendada per unanimitat, definia el foment de l’ús del català com una de les màximes prioritats de l’entitat al Tarragonès, en un context de retrocés general de la llengua. Així mateix, l’entitat fa una aposta clara per vincular la construcció nacional amb la cohesió social i la defensa de drets, situant la lluita contra l’avenç de l’extrema dreta com un dels seus eixos principals de treball. En aquest sentit, la junta de l’entitat es proposa com a objectiu arribar més i millor a aquells barris i sectors de població amb més complexitat social i cultural.