Un país normal en imatges

Actualitat

Un país normal en imatges. Resum de les accions de la campanya durant el 2013

El 2014 els catalans i les catalanes serem convocats a les urnes per poder decidir lliurement el futur de Catalunya. Fins al 9 de novembre, data en què se celebrarà la consulta, la campanya ‘Un país normal’ intensificarà les accions arreu del territori per consolidar el suport a l’exercici d’aquest dret democràtic.

L’arribada d’aquest nou any és un bon moment per fer balanç dels primers mesos d’una campanya que va veure la llum el 30 de setembre, data en què la presidenta d’Òmnium, Muriel Casals, va publicar l’article ‘Un país normal’ a El Periódico i, alhora, va explicar els arguments de la campanya en una entrevista a “Els Matins de Catalunya Ràdio”. Paral·lelament, es va fer una piulada massiva a Twitter que va situar el concepte #unpaísnormal com a trending topic a l’estat espanyol.

 

A principis d’octubre es van iniciar una roda de reunions amb les principals entitats del teixit social català per explicar-los la campanya i fer-los-en partícips. També es va publicar la pàgina web de la campanya i es van obrir comptes a Twitter i Facebook. El 20 d’octubre es va fer una inserció publicitària amb els quatre primers lemes de campanya als principals diaris generalistes d’àmbit català. Dies després, les insercions es van repetir i es van ampliar a la premsa esportiva, local i gratuïta, així com als principals diaris digitals. Finalment, el 21 d’octubre es va fer una roda de premsa per explicar als mitjans de comunicació les bases argumentals de la campanya, així com les primers accions previstes.

Accions públiques

El dissabte 26, la campanya va tenir presència per primer cop al carrer, amb una bustiada simultània que va fer arribar 500.000 fulls volants a les llars de 60 poblacions catalanes gràcies a la mobilització d’un miler de voluntaris. El mateix dia es va desplegar una pancarta gegant amb el lema “És normal voler un país normal” al Camp Nou, en el transcurs del partit disputat entre el FC Barcelona i el Real Madrid. L’acció, duta a terme amb la col·laboració de la penya Almogàvers, va tenir molt de ressò a l’estadi, així com a les xarxes socials i a diversos mitjans de comunicació.

Les accions al carrer van continuar el 23 de novembre, amb una encartellada a comerços i espais públics d’arreu del país, en el transcurs de la qual es van distribuir 19.000 cartells en una seixantena de poblacions. El mateix dia es va impulsar una acció a les xarxers socials consistent en fer córrer un muntatge fotogràfic amb les lletres “Un país normal” a la falda de Collserola. L’acció, que va comptar amb el suport de nombrosos comunicadors i líders d’opinió a la xarxa, va tenir un gran ressò i va tornar a situar l’etiqueta #unpaísnormal com a trending topic durant més de 10 hores.

El millor regal, un país normal

Coincidint amb les festes de Nadal, es va impulsar un conjunt d’accions sota el lema “El millor regal, un país normal“, amb l’objectiu de fer arribar els arguments de la campanya a moltes persones, aprofitant l’afluència a les zones comercials. En aquest sentit, es va editar paper de regal i etiquetes i es van fer accions participatives en una vintena de poblacions. El tret de sortida va tenir lloc el 6 de desembre, amb una acció sorpresa al Portal de l’Àngel de Barcelona en la qual van participar 150 voluntaris i una vintena de cantaires.

També durant aquells dies, coincidint amb La Marató de TV3, es va impulsar el lema “Un país normal és solidari”. El 15 de desembre es va fer una acció a la Rambla Nova de Tarragona per recaptar fons per a la causa solidària i desplegar els arguments de la campanya. L’acció, en la qual es van recaptar 2.000 euros, va tenir ressò a Tv3, Catalunya Ràdio i la premsa del Tarragonès. Dos dies abans la campanya també va tenir una presència destacada a la Nit de Santa Llúcia, amb el lema “És normal que un país promogui la cultura”.

Data i pregunta

Arran de l’anunci de la convocatòria de la consulta sobre la independència de Catalunya, que tindrà lloc el 9 de novembre de 2014, la campanya va distribuir arreu del país milers de cartells i fulls volants amb el lema “9N. És normal que responguem quan per fi ens pregunten” i arguments a favor del dret a decidir. La reacció ràpida de l’equip de campanya i dels comitès locals va permetre que 24h després de l’anunci, els primers cartells ja estessin penjats al carrer i, pocs dies després, es comencessin a distribuir milers de fulls volants.

Paral·lelament, la pancarta gegant “És normal voler un país normal” ha començat a córrer pel país i ja s’ha pogut veure, a banda del Camp Nou, a la plaça Major de Vic, amb motiu de la fira medieval, i a un dels principals accessos viaris a la ciutat de Barcelona. També s’ha editat el primer butlletí de campanya que, amb un tiratge de 37.000 exemplars, s’ha fet arribar a tots els socis i sòcies d’Òmnium.