Simposi sobre educació: La recerca de camins cap a una bona educació

Actualitat

La cultura catalana té una gran riquesa de costums i tradicions. En aquesta ocasió, en coneixerem una de ben arrelada: els castellers. Aquest esport tradicional es practica en equip (colla) i consisteix a construir diferents nivells d’una piràmide humana, el més alta i estable possible. Les colles castelleres més audaces arriben a realitzar torres de nou nivells!!! Per endinsar-nos en aquest món, tindrem l’oportunitat d’assajar amb la colla castellera Els Marrecs de Salt a l’antiga fàbrica Coma-Cros, al carrer Sant Antoni núm.1 de Salt. Com quedem? Divendres, 7 de març, a les 20h a la Biblioteca Pública de Salt (carrer Sant Antoni, 1).

7/03/2008
La Fundació Pedagògica El Brot ha organitzat pels dies 23 i 24 de maig un Simposi sobre educació sota el títol: La recerca de camins cap a una bona educació.
L’objectiu del Simposi és oferir un espai de reflexió on, amb l’ajut de contrastats professionals, poder reflexionar sobre que és allò que la pedagogia ha de tenir com a referent per garantir una educació adequada i de qualitat, tant als alumnes en general com als alumnes amb dificultats d’aprenentatge.

El Simposi s’emmarca dins del cicle d’activitats que El Brot organitza per commemorar els seus 35 anys d’experiència.

PROGRAMA

DIVENDRES 23 de maig

punt PRESENTACIÓ DEL SIMPOSI

A càrrec de: Maria Pàrraga – Directora de la Fundació El Brot
Gemma Guàrdia – Regidora d’Ensenyament de Sant
Joan Despí
Joan Badia i Pujol – Director General d’Innovacions
Educatives
Horari: 17’30h

punt EL JOC COM A PORTA AL MÓN SOCIAL

L’entradaals aprenentatges s’inicia amb els primers jocs i té una granrepercussió en el transcurs de la nostra vida com juguem i com hemviscut el joc sempre.
Ponent : Margarida Muset
Mestra, llicenciada en pedagogia i Inspectora d’ensenyament
Horari: 18h

punt EL PARVULARI COM A BRESSOL D’APRENENTATGES.

L’inicid’una bona educació extra familiar s’aconsegueix en el parvulari.Evidentment la interacció família-escola i també la socialització, és la base d’aquesta etapa.
Ponent : Maria Rosa Mas
Excoordinadora de l’escola Thau de Barcelona
Horari: 19’30h

DISSABTE 24 de maig

punt ELS HÀBITS: QUÈ SÓN, QUAN I COM ELS HEM DE TREBALLAR

Simarquem, des de l’inici de la vida, unes ordres, unes pautes i unesmaneres de fer concretes, segons cada estructura familiar i amb una continuïtat a l’escola, aconseguirem persones amb capacitatd’organitzar-se i ser autònoms, adquirint la seva pròpia personalitat.
Ponents : Elena Aloy – Directora de l’escola El Brot
Montserrat Orfila – Reeducadora psicomotriu de la Fundació el Brot
Maria Rosa Mas -Excoordinadora de l’escola Thau de Barcelona
Horari: 9’30h

punt LA CULTURA DE L’ALIMENTACIÓ

L’alimentacióés un aspecte fonamental en el desenvolupament global de la persona peraixò ens plantegem els hàbits alimentaris i l’equilibri en les dietes.Destaquem com pot ajudar l’alimentació en un nen/a amb disfuncions.
Ponent : Esther Ribas
Naturòpata
Horari: 10’45h

De 12 a 12,30h DESCANS

punt L’APRENENTATGE ÉS TAMBÉ MOTIVACIÓ, INTERÉS, CURIOSITAT I ESTÍMUL.

PUNT DE PARTIDA D’APRENENTATGES.
Totel que s’aprèn, sigui on sigui on s’aprengui, ha de partir de lamotivació, interès i il·lusió del que ho imparteix i del que ho rep.L’escola ha de posar tots els mitjans i mètodes adequats peraconseguir-ho.

Ponent : Amèlia Tey
Professora de la Facultat de Pedagogia de la UB
Horari: 12’30h

De 14 a 15,30h DINAR

punt QUÈ ÉS SER MESTRE? QUE S’HA D’APRENDRE? QUIN LLOC HA D’OCUPAR L’ESCOLA A LA VIDA DELS INFANTS?

    L’ÈXIT DINS L’ESCOLA.
    Què implica ser mestre? què ha de saber veure un mestre en els seusalumnes i en ell món que l’ envolta, per conduir als alumnes cap a unsaprenentatges útils, vius i situats a la realitat? No només què ha defer sinó tan important o més, com ho ha de fer.
    Quin record tenim del nostre pas per l’escola ? L’escola ha de vetllarper això en els seus objectius. En la seva filosofia hauria de deixarun record d’ il·lusió, descobriment i èxits, no ser font d’inseguretatsi pors.

    Ponent : Maria Pàrraga – Directora de la Fundació El Brot
    Horari: 15’30h

punt NENS ABANDONATS?

IMPORTÀNCIA DEL CONTEXT QUE ELS ENVOLTA
L’ésserhumà és un ser social que aprèn a viure en societat de la mateixa manera que aprèn a ser persona. Tot marc d’activitat on l’infant esdesenvolupa influeix en com ell creix, com aprèn i com interpreta elmón que l’envolta.

Ponent : Irene Rigau
Mestra, psicòloga i professora universitària. Inspectora d’ensenyament
Horari: 16’45h

De 18 a 18,30 DESCANS

punt LA CRISI DE LA FAMÍLIA: PERILL I ESPERANÇA.

Quesuposa ser pares a la nostra societat. A què poden aspirar iresponsabilitzar-se els pares respecte l’educació dels seus fills. Compoden orientar els sentiments. Proposem donar eines als pares perquèsiguin els màxims protagonistes del procés educatiu dels seus fills idescartem la culpabilitat dels seus errors.
Ponent :Doctor Jordi Folch
Psiquiatre
Horari: 18’30h

DIUMENGE 25 de maig

punt L’ART COM A EINA EDUCATIVA: ‘LA POTA QUE LI FALTA A LA CADIRA’

Sivolem aconseguir una educació integral no podem descuidar mai nidesvaloritzar el cultiu de les arts i la creativitat de tota persona endesenvolupament.
Ponent : Isabel Carpio
Psicòloga i arterapeuta.
Horari: 9’30h

punt PRESENTACIÓ DEL PROJECTE : ‘PRE-APRENDER EN EL COLEGIO’

L’objectiudel projecte ‘pre-aprender en el colegio’ es millorar el rendimentescolar dels nens amb dificultats d’aprenentatge a traves del’estimulació neuronal aplicant una metodologia de treball que ja hademostrat la seva eficàcia en altres països.
Ponent : Irene Ranz
Llicenciada en CC Químiques
Presidenta Fundación Aprender
Horari: 10’45h

De 12 a 12,15h DESCANS

punt L’ALUMNE AMB DIFICULTATS DINS L’ESCOLA I LA FAMÍLIA

Parlaremde com es viu l’infant amb dificultats en un context escolar i en uncontext familiar. Suport, estímul i comprensió són les principals einesque usarem per donar resposta a les seves necessitats.
Ponents: Antoni Arasanz
Professor d’universitat i President de FAPEL
Maria Pàrraga
Directora de la Fundació El Brot
Horari: 12’15h

ESTRELLA Reconegut pel Departament d’ensenyament

Podeu trobar més informació a: http://www.elbrot.es