La innovació, als Dimecres presentem….

Actualitat

21/02/08 (Redacció ÒC) Lluís Tolosa, director de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura, ha exposat les principals dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, promogut per la FUNDACC, en la darrera sessió dels Dijous de l`Òmnium. El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és l`estudi de mesura i anàlisi de les audiències dels mitjans de comunicació i els consums culturals en el mercat dels Països Catalans. A partir d`una mostra de més de 39000 individus, l`informe destaca els usos i costums mediàtics dels catalans. Tolosa ha exposat les principals dades aportades per l`estudi. En aquest sentit ha destacat “la importància de la premsa escrita a Balears i Catalunya” així com la d`internet en el territori del Principat i la manca de publicacions comarcals al País Valencià. Tolosa també ha destacat que l`estudi els ha permès copsar la manca i necessitat d`un ens vertebrador del mercat comunicatiu català que, avui en dia, no existeix. En aquest sentit ha destacat que la manca d`un sentiment col·lectiu balear els va obligar a modificar algunes preguntes del qüestionari. Posteriorment Isaac Gonzàlez, professor de sociologia de la UOC, ha analitzat aquestes dades.

27/02/08 (Redacció ÒC)
‘Pels moments d’incertesa econòmica en quèvivim, creiem que Innovació és un llibre molt encertat’, comentava JordiSumarroca, membre de la junta d’Òmnium Cultural, iniciant ahir la tarda la sevapresentació.

Daniel Faura, membre de la junta directiva del’ACCID (Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció) i Jaume Valls,catedràtic d’economia de la UB i coautor del llibre, prosseguien l’acte. ‘Lafinalitat de l’ACCID no és competir, sinó donar suport al món acadèmic i, peraixò, vam creure que la innovació podia ser un tema molt interessant per a undels nostres monogràfics’, explicava Faura.

‘La innovació és un tema interdisciplinari iuna qüestió de producte físic’, deia Jaume Valls, un dels autors del llibre,’la innovació és allò que ens fa ser diferent dels demés’, afegia. Aportarsolucions a l’economia, donar valor afegit a la marca, … la innovació és undels grans temes de l’actualitat i, per això, moltes empreses ja li dediquen uninterès especial en el seu programa. ‘Genera oportunitats de negoci i va mésenllà del producte i del procés; tot i això, la innovacióplanteja dificultats d’anàlisi en un context d’economia del coneixement’, explicava Valls.

Si més no, Jaume Valls va destacar que ‘sensefactor humà no hi ha innovació; la gent amb idees acaba innovant’. També vavoler remarcar que ‘la innovació no és només un tema de l’alta tecnologia’,sinó que, sempre molt lligada amb la competitivitat, ‘apareix en molts àmbitsdel nostre dia a dia’.