Ja tenim finalistes al VOC► 2018!
Les nou obres audiovisuals escollides s’exhibiran a 36 municipis del 16 al 29 de novembre
En aquesta tercera edició, la Mostra es consolida arribant a nous municipis i exhibint obres de recorregut en certàmens internacionals.
D’entre el centenar d’obres audiovisuals presentades a la tercera edició del VOC► Premis i Mostra d’Audiovisual en Català, s’han escollit com a finalistes nou peces de les categories de documental i curtmetratge, de creadors del País Valencià i les comarques d’Osona, Vallès Oriental i Barcelonès. Les obres seleccionades es podran veure a la Mostra, que tindrà lloc entre el 16 i el 29 de novembre a 36 municipis de tot el territori, gràcies a l’extensió arreu dels Països Catalans que té Òmnium Cultural, l’entitat impulsora del certamen.
Aquesta és la segona edició que la Mostra se celebra en absència del president d’Òmnium, Jordi Cuixart, que està empresonat injustament i sense judici des del 16 d’octubre del 2017. Des de la presó de Lledoners, Cuixart encoratja i destaca el paper del VOC►: “L’audiovisual ha revolucionat la manera de viure la cultura i forma part, sobretot, de la vida dels més joves. Com a entitat compromesa amb la cultura, Òmnium impulsa projectes com el VOC que incentiven la creació de qualitat i l’experimentació”.
Finalistes VOC► 2018
Les peces seleccionades en l’edició d’enguany són les següents:
Categoria documental
Una història normal d’Ernest J. Sorrentino (València) explica la història quotidiana de dues persones que tornen a treballar després d’un temps sense fer-ho.
BiDes de Berta Cotrina (Sant Cugat del Vallès) és un treball del grau de comunicació Audiovisual de la UB que intenta trencar amb l’estereotip dels bibliotecaris com a persones serioses i avorrides que veuen les hores passar mentre manen callar.
Comerç 08003 de Josep Maria Domènech (Barcelona) fa un recorregut per sis comerços tradicionals de Barcelona que parlen de la seva història i de la de la ciutat.
Esculpint en la memòria, de Rubén Seca (Barcelona) gira al voltant de la figura de l’escultor català Apel·les Fenosa i la relació amb la seva família, conformant un relat sobre la memòria personal, privada i col·lectiva a través de les escultures. Curtmetratge guanyador a l’edició d’enguany del conegut festival online Notodofilmfest.
Categoria curtmetratge
A mitges de Dani Seguí (Mollet del Vallès) ens trasllada a una nit plujosa que canviarà completament les vides d’uns ballarins de gira. El seu retrobament, temps més tard, els obligarà a conèixer-se millor i a reinterpretar la seva passió pel ball. El director va rebre el premi del públic al VOC 2017 pel seu anterior curt La creu.
Les bones nenes de Clara Roquet (Malla, Osona) explica una història sobre l’adolescència i el pas a la vida adulta de dues germanes que s’han criat envoltades de cavalls. El títol compta amb un bon recorregut per festivals de curtmetratges d’arreu. Clara Roquet va ser co-guionista a l’aclamada 10.000 km de Carlos Marqués-Marcet.
Cunetas de Pau Teixidor (Barcelona) tracta sobre la Guerra Civil espanyola, quan una família de camperols ha de fer front a l’amenaça feixista. Farts de posar l’altra galta, prenen una inesperada decisió. La peça ha estat premiada en el Festival de Cine en Corto d’Almeria.
L’escarabat al final del carrer de Joan Vives (Alzira, València) narra la vida de l’Amadeo, un home tranquil que viu en poble de València. Des que va morir la seva dona, es dedica en cos i ànima a tenir cura del seu sogre invàlid. Un bon dia, rebrà una premonició inesperada: li queden set dies de vida. Premi al Millor Curtmetratge Iberoamericà al Festival de Guadalajara (Mèxic).
D’hom de Javier Blanco i Francesc Colomina (Barcelona) repassa 24 hores dins de la pell de l’Andreu, un jove de Barcelona en una societat que només respon a dos gèneres amb unes característiques imposades. Una reflexió sobre el gènere i el binarisme i les seves conseqüències.