El nou Sambori

Actualitat

Com potser sabeu des del 2006 Òmnium Cultural ha estat impulsant el premi Sambori de narrativa escolar per totes les comarques del país i els districtes de Barcelona. Després d’una profunda reflexió sobre els valors que Òmnium vol impulsar arreu, i també entre els infants, i la projecció que té un projecte d’abast nacional, ens ha semblat convenient de fer-ne una reformulació total; i d’aquí el títol d’aquesta notícia: “El nou Sambori”.

En lloc de construir la intervenció d’Òmnium en el món escolar sobre la redacció de textos narratius, una de les activitats que ja entren de ple en el currículum escolar, i d’articular-la al voltant d’un concurs individual piramidal, volem que el nostre projecte principal en relació al món escolar de Catalunya ajudi els centres educatius (escoles i instituts) a potenciar les activitats creatives en col·laboració. Volem que el nou Sambori, que anomenem Mostra Sambori Òmnium, sigui el resultat d’una tasca creativa (en qualsevol format) i col·lectiva (al nivell que sigui oportú a cada centre o barri), que utilitzi el català com la llengua d’interacció en el procés creatiu col·lectiu.

Les creacions culturals poden adoptar qualsevol forma creativa: literatura, arts escèniques, música, creacions audiovisuals, entre d’altres, sempre enregistrades en format vídeo.

L’obra presentada a la mostra ha de ser el resultat d’un treball col·lectiu en què la participació de cada infant compti i en què cada infant trobi un lloc adequat a les seves capacitats i interessos. La creació col·lectiva pot ser feta a nivell de grup classe, de grups combinats de diverses classes o, fins i tot, de grups de més d’un centre del mateix barri o poble.

Si com a docent, creador o, simplement, voluntari esteu interessats en aquest projecte, i hi voleu col·laborar amb nosaltres, poseu-vos en contacte amb Òmnium Ciutat Vella a través d’aquest formulari: https://form.jotform.com/211323885387361

Us ho agrairem, ja que l’èxit del projecte dependrà en primer terme, és clar, dels docents de les nostres escoles i instituts, però en segon lloc, de l’impuls que hi sapiguem donar des de fora, amb idees, àmbits creatius i suport en les tasques auxiliars.