DARDS ENVERINATS A L’ESCOLA
El dijous 4 d’abril vam comptar amb una taula rodona de gran qualitat per l’aportació dels seus ponents: Marina Massaguer (filòloga i sociolingüista), Gerard Furest (docent, escriptor i membre de la Intersindical), Alba Marín (docent i guanyadora del 2n premi de TFM al CDL-Col·legi de docents) i Marina Gay (responsable de l’àrea de llengua de la Junta directiva d’Òmium).
Tot va començar amb una carta que vam rebre de la professora de català, Laura Babot, resumint un malestar que comparteixen molts docents per la percepció de la llengua catalana de l’alumnat, sobretot adolescent . Els especialistes de la taula ens van fer veure les debilitats de l’aplicació del sistema d’immersió, de l’evolució social dels anys de la seva aplicació i la consciència que el català és llengua marcada pels joves. Es va donar tanta informació i es van obrir tants ítems de debat que estem segurs que organitzarem una nova sessió perquè la llengua ens necessita a tots ben informats, ben conscienciats de la realitat que viu i ben disposats a actuar per salvaguardar-la.
Gràcies, Laura, per haver-nos adreçat aquesta carta. Gràcies, ponents, per la generositat de les vostres aportacions. Seguirem!