Bases del II Concurs de comerços ripollesos lingüísticament exemplars

Actualitat

Inscripcions fins el 10 de desembre de 2023

Òmnium Ripollès, el Servei comarcal de Català del Ripollès (Consorci per a la Normalització
Lingüística) i Plataforma per la Llengua organitzen la segona edició del Concurs de comerços
lingüísticament exemplars del Ripollès.

Objectiu
L’objectiu del II Concurs de comerços ripollesos lingüísticament exemplars és donar valor i
ressaltar la importància en l’ús i a la qualitat de l’ús de la llengua catalana en aquest àmbit, així
com premiar les bones pràctiques i incentivar l’ús correcte del català en el món del comerç al
detall en general.

Bases

1. Al concurs hi poden participar comerços físics oberts i accessibles al públic general i ubicats
a dins l’àmbit territorial del Ripollès.

2. El termini per presentar la sol·licitud de participació serà de l’1 de novembre al 10 de
desembre de 2023.

3. Les sol·licituds per participar-hi caldrà fer-les arribar a l’adreça [email protected]. Tan
sols cal fer constar el nom del comerç, el nom i cognoms de la persona de contacte, l’adreça
postal, el telèfon i l’adreça electrònica.

4. Del concurs en resultaran un primer premi, un segon premi i un tercer premi. Alhora,
s’atorgaran segells de qualitat lingüística als comerços que superin l’avaluació dels requisits
següents:
a) La retolació identificadora exterior
b) La retolació informativa interior
c) Etiquetatge de productes, articles o materials oferts que siguin d’elaboració pròpia
d) Ús de la llengua oral en l’atenció al públic
e) Tiquets de compra
f) Presència a Internet

5. La puntuació per a cada apartat es valorarà segons els paràmetres següents:
· 5 punts: no es detecta cap error.
· 3 punts: només es detecta 1 error.
· 2 punts: hi ha algun aspecte que es pot millorar (entre 2 i 3 errors), però en general
no hi ha problemes estructurals o greus.
· 1 punt: s’han de millorar en general.

6. L’avaluació l’efectuarà un jurat format per persones qualificades representants de les
entitats organitzadores.

7. La puntuació final de l’avaluació resultarà de calcular la mitjana aritmètica entre els
paràmetres que s’hagin pogut avaluar. És a dir, que en cada establiment només es tindran en
compte aquells paràmetres avaluables. Per exemple, si un establiment no té productes propis
amb etiquetatge o no té presència a Internet, aquests paràmetres no s’avaluaran i aquests
apartats no computaran en la mitjana aritmètica.

8. El primer premi serà per a aquell establiment que hagi obtingut més puntuació i així
successivament amb el segon i el tercer premis.

9. L’avaluació es farà en una visita no programada i es pot optar per la fórmula de client
misteriós.

10. En cas que el jurat hagi visitat en dues ocasions un establiment participant dins del seu
horari d’obertura habitual i estigui tancat, aquest establiment quedarà retirat del certamen.
11. El jurat elaborarà un informe d’avaluació sobre cadascun dels participants paral·lelament a
l’acta del veredicte.

Premis
. Els premis estaran dotats de la forma següent:
Primer premi: 500 euros
Segon premi: 200 euros
Tercer premi: 100 euros
(imports sotmesos a les retencions fiscals que correspongui)
· El primer, segon i tercer premiats rebran un distintiu adhesiu acreditatiu del resultat obtingut,
que podran enganxar a la porta, l’aparador o l’indret on l’establiment convingui.
· Els premis es poden declarar deserts.
· El jurat es reserva la possibilitat d’atorgar mencions especials a establiments que destaquin
especialment en l’avaluació malgrat que no hagin aconseguit cap dels premis.
· S’atorgaran segells de qualitat lingüística als comerços que superin l’avaluació.
· Tant els guanyadors com la resta d’establiments rebran un diploma acreditatiu del premi, la
superació de l’avaluació o la participació al certamen, en funció del resultat obtingut.

#ComerçRipollèsExemplar