Curs “Millora la comunicació oral en el teu dia a dia”

Actualitat

El taller planteja estratègies i contextos orientats a la millora de la capacitat comunicativa oral a partir del seu ús quotidià, per fer-la més eficaç. Tot plegat des de la presa de consciència de l’impacte comunicatiu oral en el nostre dia a dia, l’observació de referents i la simulació personal de millora de la capacitat oral.

Carme Hernández-Escolano, pedagoga, experta en competència comunicativa oral aplicada a la docència universitària. Investigadora del grup PSITIC (URL). Experta en recerca, avaluació i desenvolupament de competència comunicativa. Ha dissenyat un model de desenvolupament competencial comunicatiu oral i avaluat el seu impacte. Condueix i locuta la secció “En clave de Pedagogía” del programa radiofònic La Cinemoteka. Conferenciant i formadora. Autora de diverses publicacions sobre l’impacte de la competència comunicativa eficaç.


Dates: Els dijous 5, 12, 19 i 26 de maig, de 19 h a 21 h.
Lloc: SCE La Lira (C. Coroleu, 15)

Inscripció: https://form.jotform.com/220683005069351

Preu:
Socis i sòcies d’Òmnium: 40 euros
No socis: 55 euros
Places limitades


 Introducció 

Com impacta la nostra comunicació oral en el dia a dia? Com incideixen les tecnologies digitals en la nostra comunicació oral? Quin és el nostre estil comunicatiu oral?

La comunicació oral és una capacitat que s’aprèn, es desenvolupa des de la presa de consciència, la identificació de bons referents comunicatius i practicant la comunicació eficaç a partir de la pròpia avaluació. A l’activitat personal i professional diària hi ha contextos de comunicació oral que a vegades resolem de manera eficaç, però d’altres, sovint, guiant-nos per la intuïció o simplement per la rutina.

D’altra banda, des de la perspectiva del futur context professional, s’ha produït també una transformació digital que afecta a les noves maneres de treballar post COVID19. Certament l’augment del teletreball dels darrers anys i l’actual situació de confinament ha implicat cerca activa de noves vies per comunicar-se (videotrucades, videoconferències, reunions en línia a través d’aplicacions, etc.).

 Continguts 

1.- Què passa quan la comunicació és eficaç?
2.- Paradigmes de la comunicació: models de competència comunicativa
3.- Competència comunicativa oral
a) Factors incidents: creences i expectatives
b) Com s’aprenen les competències?
c) En quins contextos?
4.- Perspectives
a) Perspectiva personal: identificar el nostre estil comunicatiu oral.
b) Perspectiva de l’entorn: valoració i diversitat de contextos.
5.- Reflexió: presa de consciència de l’estil comunicatiu.
6.- Observació: indicadors de competència comunicativa oral a través de la presentació en públic

 Metodologia 

Taller experiencial, organitzat al voltant 4 eixos:

  • Observació: què fan els altres?
  • Planificació: què i com ho volem comunicar?
  • Pràctica i simulació: què faig i com?
  • Avaluació i reflexió: quin és el meu punt de partida i el d’arribada?