Guanyadors de la Festa de les Lletres Catalanes del Vallès Oriental 2020

-Béziers, Maó, Alguer i Cardedeu les destinacions dels premis d’enguany
-Fins a 3 mencions especials en els premis d’aquest any
-Una festa minimalista i telemàtica
El passat dimecres 2 de desembre es va celebrar la 31a edició de la Festa de les Lletres Catalanes d’Òmnium Vallès Oriental. Enguany, una festa marcada i adaptada per la COVID-19, a diferència de les últimes dues celebracions que van acollir fins a 500 assistents. Per això, enguany, la celebració va ser telemàtica i concretament els guanyadors de Béziers, Maó i Alguer es van connecat telemàticament.
Aquestes restriccions però, no han afectat al nombre de persones que han participat ni a la qualitat de les obres i els treballs. A més, és un any especial perquè hem arribat a tota l’extensió dels Països Catalans, ja que els premis han quedat repartits entre Maó (Novel·la), Béziers (Poesia), Alguer (Sociolingüística) i Cardedeu (Comunicació).
El guanyador de la categoria del premi Novel·la Òmnium Vallès Oriental és:
-Josep Masanés Nogués amb l’obra Una jurdisdicció pròpia.
Amb dues mencions especials per a aquesta categoria:
-Nil Garcia i Escobedo amb l’obra Sectres d’Antalaya
-Josep Serra Busquets amb l’obra La Lola, el Roc i altres companys de viatge
El guanyador de la categoria del premi Poesia Òmnium Vallès Oriental és:
-Michel Bourret Guasteví amb l’obra Confinada Ment
Amb una altra menció especial per aquesta categoria:
-Dolors Vinyoles Cartanyà amb l’obra El rostre del desésser
El guanyador del premi Eugeni Xammar de Comunicació és:
RTV Cardedeu
El guanyador del premi d’acció cíciva a favor de la llengua Ramon Casanovas és:
-Obra Cultural de l’Alguer
El premi de sociolingüística s’ha declarat desert.
Una festa diferent dins d’un context inèdit que ens afecta a tots, però amb la continuïtat de la nostra Festa; perquè volem seguir fent cultura, cultura segura. Moltes gràcies a totes les persones que ho han fet possible i que han volgut participar un any més.