Entregat el Premi Sambori Òmnium del Vallès Occidental 2018

Actualitat

L’acte, celebrat a Sant Cugat del Vallès, ha guardonat 18 alumnes del Vallès Occidental

El passat dimecres 21 de març es va celebrar al Casal Torreblanca de Sant Cugat del Vallès l’entrega del Premi Sambori Òmnium de la demarcació del Vallès Occidental. 18 alumnes d’entre primària i batxillerat i cicles formatius es van emportar un primer, segon o tercer premi i han passat automàticament a la final, optant al premi a millor obra a nivell de Catalunya. A més a més, des del Vallès Occidental també s’edita dun llibret amb totes les narracions guanyadores de la comarca, una iniciativa que va començar l’any passat i que permet als alumnes veure la seva obra publicada.

L’acte el va amenitzar l’escola de música i dansa Fusió, que ens van oferir tres actuacions al llarg de tota l’entrega dels premis. La primera va ser a càrrec de l’orquestra infantil Fusió, que amb 6 violins, 4 violoncels, percussió i piano ens van interpretar ‘Drowsy Maggie’ de Reel Dansa Tradicional i ‘Joc de trons’ de Ramin Djawadi. El duo de violins Fusió van tocar ‘Moderato i andante’ de Charles A. de Bériot en la segona actuació, i el saxo solista Fusió ‘Nocturn de Harlem’ de Earle Hagen va tancar l’entrega de premis.

El jurat format per representants de les 4 seus territorials d’Òmnium Cultural al Vallès Occidental -Rubí, Sabadell, Sant Cugat i Terrassa- ha adjudicat els premis als següents alumnes:

CICLE INICIAL DE PRIMÀRIA (A)

  • 1r premi: Dues nenes i la història amb un coet de Clara Barceló Mameli – Escola Lola Anglada de Sant Quirze del Vallès
  • 2n premi: El mosquit Buturut de Nicolás Zapater Albaladejo – Escola Nostra Llar de Sabadell
  • 3r premi: L’estel que no brillava de Nerea Sallan Molina – Escola Andersen de Terrassa

CICLE MITJÀ DE PRIMÀRIA (B)

  • 1r premi: La Mar i el marcià de Mar Sastre González – Escola Purificació Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès
  • 2n premi: La vida de Clifford de Marta Pérez Jurado – Col·legi Montserrat de Cerdanyola del Vallès
  • 3r premi: El misteri dels llibres desapareguts de Melinda Sierra Pérez – Escola Andersen de Terrassa

CICLE SUPERIOR DE PRIMÀRIA (C)

  • 1r premi: Diari on-line privat d’Anna Cordero García- Escola Pau Casals de Rubí
  • 2n premi: El petit Gnom i la maragda de Ferran Manel Clavero Genicio – Escola Purificació Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès
  • 3r premi: L’aventura de l’avi de Maria Mañé Trullén – Escola Sant Nicolau de Sabadell

PRIMER CICLE DE SECUNDÀRIA (D)

  • 1r premi: Jo vull ser un altre de Martí Puig Gallés – Institut Montserrat Roig de Terrassa
  • 2n premi: Xerrada per l’altaveu de Maria Arias Martín – Col·legi Regina Carmeli de Rubí
  • 3r premi: El testimoni d’Ingrid Salas Carreras – Col·legi Regina Carmeli de Rubí

SEGON CICLE DE SECUNDÀRIA (E)

  • 1r premi: Reflex de Quim Paloma Esteba – Escola Tecnos de Terrassa
  • 2n premi: Un rellotge de Pau Badal Casas – Escola Tecnos de Terrassa
  • 3r premi: Tinc por d’Ainhoa Cordoba Escobar – Escola Andersen de Terrassa

BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS (F)

  • 1r premi: Viatge a la pau de Quim Ruiz Rosino – Escola Sant Nicolau de Sabadell
  • 2n premi: L’última llàgrima d’Alberto Ordóñez García – Institut Agustí Serra i Fontanet de Sabadell
  • 3r premi: Viure del record de Jan Figueras Gibert – Escola Cingle de Terrassa

En total, les 39 seus d’Òmnium formen 13 demarcacions que estan celebrant aquest mes de març les festes del Premi Sambori Òmnium. Tots els guanyadors de cadascuna de les demarcacions passen a la final, a la qual només 18 alumnes s’emportaran el premi final.

La dotzena edició del Premi Sambori Òmnium ha arribat a una participació de 41.000 alumnes i en el cas de la demarcació del Vallès Occidental, enguany hi han participat un total de 40 centres, presentant un total de 215 treballs que optaven als 18 finalistes de la demarcació.

El Premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat del Principat, la Franja, Catalunya Nord i Andorra que té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.