Club de lectura: recomanacions d’estiu
La propera sessió del Club de Lectura en Català que coorganitzem Bravium Teatre i Òmnium Baix Camp serà el 5 d’octubre, l’estiu pot ser un bon moment per llegir la novel·la de l’escriptora francesa Maylis de Kerangal, “Reparar els vius”, que hi comentarem.
Informacions sobre la sessió del club de lectura que tindrà lloc dijous, 5 d’octubre de 2017, a les 8 del vespre, al bar de Bravium Teatre, sobre la interessant novel·la de l’escriptora francesa Maylis de Kerangal, Reparar els vius (Barcelona: Angle Editorial, 2015. Col·lecció Narratives, 73), en el marc del Club de Lectura en Català que coorganitzem Bravium Teatre i Òmnium Baix Camp.
Per poder participar a la tertúlia amb coneixement heu d’haver llegit el llibre. Per això us ho diem amb tanta antelació. Tothom hi és benvingut, l’accés és lliure i la (diguem-ne) inscripció és gratuïta.
Penseu que podeu adquirir la novel·la a la Llibreria Gaudí de Reus amb un 10% de descompte només dient que assistireu a la sessió esmentada.
Us volem fer, breument, una sèrie de suggeriments abans de posar-vos a llegir l’obra i unes quantes propostes per a quan l’estareu llegint:
Abans de llegir:
Us exhortem a no llegir-ne res de la contracoberta ni d’enlloc que us pugui proporcionar informació sobre la trama del llibre, i que, doncs, us endinseu a la novel·la des de la portada (fixeu-vos bé en la imatge que la il·lustra) cap a dins del text, com si des de la platja de rocs que hi ha a la portada us endinséssiu vers el mar i hi llegíssiu talment si estiguéssiu nedant mar endins.
Tota la informació complementària sobre la novel·la (que farem bé de NO llegir fins en acabat d’haver-nos cruspit el llibre), la trobareu aquí:
http://www.angleeditorial.com/
Les tasques que us en proposem mentre llegiu són les següents:
Sobretot, us demanem que llegiu i que gaudiu fent-ho. Mentrestant, qui ho vulgui fer, pot fixar-se en aquests 3 aspectes que us apuntem tot seguit.
1. D’anticipació (temàtica):
Dels aspectes més temàtics i subtemàtics, és a dir, d’allò de què tracta la novel·la, en parlarem, és clar, durant la conversa que tindrem durant la sessió i a la qual tothom està convidat a participar-hi, però hi ha un aspecte del desenvolupament temàtic de l’obra que és interessant d’observar.
2. D’estil (indirecte lliure):
Hi ha diàlegs en aquesta novel·la? Feu-hi una ullada. Busqueu-hi diàlegs en estil directe i en estil indirecte… a veure si en trobeu (si necessiteu ajuda per aclarir aquests dos conceptes, aneu a la xarxa: http://www.edu365.cat/e
Tasca 2: trobeu exemples d’estil indirecte lliure com el que hi ha (n’és el primer cas) a la línia 12 de la pàgina 12 (paràgraf segon).
3. Punts de fuga:
La manera com el narrador passa d’un fet a un altre, d’un indret a un altre, és interessant d’analitzar. En direm que en un determinat punt i per una determinada raó, el narrador ens transporta a una altra dimensió imprevisible.
Tasca 3: marqueu els diferents punts de fuga, els diferents moments en què això s’esdevé, el primer dels quals seria a la pàgina 30.
Ja veieu que les 3 tasques que us proposem són més de caire estilístic, és a dir, sobre com està construïda la novel·la, que no pas d’anàlisi de personatges o de temes…: creiem que n’hem parlat poc, de l’estil de les obres que llegim, i per això us suggerim que, si més no, inicialment, ens centrem en aquest aspecte, en l’estil, en el com… més que no pas en el què.
La sessió, la conduirà Biel Ferrer Puig i comptarà, possiblement, amb la presència del traductor al català d’aquesta obra: Jordi Martín Lloret.
Doncs això: bona lectura, bon estiu i a reveure!