800 alumnes s’han trobat al Campus Educatiu de Tarragona per celebrar la Festa Sambori

Actualitat

800 alumnes de 17 centres educatius del Camp de Tarragona i Baix Penedès han participat a la Festa Sambori, que Òmnium Cultural ha organitzat a la Universitat Laboral de Tarragona. El Sambori és un dels principals projectes de cohesió d’Òmnium Cultural per fer front a les desigualtats educatives en aquestes etapes vitals, la infància i la joventut. Té l’objectiu d’enfortir les expectatives de futur i el sentiment de pertinença, de forma col·lectiva, promovent l’esperit crític, el treball en equip i l’emancipació cultural, a través de la creació de propostes artístiques audiovisuals, teatrals, literàries i/o plàstiques en català, a les aules d’escoles i instituts de Catalunya, Andorra, la Franja, l’Alguer i la Catalunya Nord.

La Festa Sambori de Tarragona, que s’ha celebrat avui a la Universitat Laboral, ha estat una de les set festes descentralitzades que enguany, i per primer cop, l’entitat ha organitzat per acollir el gran nombre d’infants i joves participants, que no para de créixer any rere any. En total, 12.297 alumnes de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de 168 centres d’arreu del país, han presentat 263 obres d’autoria col·lectiva i en llengua catalana, produïdes durant aquest curs escolar. 

Durant el matí, els alumnes del Camp de Tarragona i Baix Penedès han pogut gaudir de fins a onze tallers que anaven des de l’estampació, l’art electrònic, el circ o la pintura. També han pogut veure les seves obres i les dels seus companys a través d’unes pantalles instal·lades al recinte. Durant la jornada, l’actriu tarragonina Farners Rubio Moreno ha amenitzat l’espai entrevistant en una realització en directe als alumnes assistents.

A més, les obres del Sambori d’enguany han treballat temàtiques escollides pel propi alumnat, com el feminisme, l’ecologisme, l’antiracisme, el pacifisme, la defensa i la cura del territori, la diversitat de gènere, la en salut  mental, l’antibullying, la memòria històrica, la defensa del català i la multiculturalitat, etc. i per fer-les, s’ha potenciat la creació de vincles i sinergies entre l’alumnat i les entitats de l’entorn local.