800 alumnes s’han trobat al Campus Educatiu de Tarragona per celebrar la Festa Sambori
En total, 12.297 alumnes de 168 centres d’arreu del país presenten 263 obres en llengua catalana
800 alumnes de 17 centres educatius del Camp de Tarragona i Baix Penedès han participat a la Festa Sambori, que Òmnium Cultural ha organitzat a la Universitat Laboral de Tarragona. El Sambori és un dels principals projectes de cohesió d’Òmnium Cultural per fer front a les desigualtats educatives en aquestes etapes vitals, la infància i la joventut. Té l’objectiu d’enfortir les expectatives de futur i el sentiment de pertinença, de forma col·lectiva, promovent l’esperit crític, el treball en equip i l’emancipació cultural, a través de la creació de propostes artístiques audiovisuals, teatrals, literàries i/o plàstiques en català, a les aules d’escoles i instituts de Catalunya, Andorra, la Franja, l’Alguer i la Catalunya Nord.
La Festa Sambori de Tarragona, que s’ha celebrat avui a la Universitat Laboral, ha estat una de les set festes descentralitzades que enguany, i per primer cop, l’entitat ha organitzat per acollir el gran nombre d’infants i joves participants, que no para de créixer any rere any. En total, 12.297 alumnes de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de 168 centres d’arreu del país, han presentat 263 obres d’autoria col·lectiva i en llengua catalana, produïdes durant aquest curs escolar.
Durant el matí, els alumnes del Camp de Tarragona i Baix Penedès han pogut gaudir de fins a onze tallers que anaven des de l’estampació, l’art electrònic, el circ o la pintura. També han pogut veure les seves obres i les dels seus companys a través d’unes pantalles instal·lades al recinte. Durant la jornada, l’actriu tarragonina Farners Rubio Moreno ha amenitzat l’espai entrevistant en una realització en directe als alumnes assistents.
A més, les obres del Sambori d’enguany han treballat temàtiques escollides pel propi alumnat, com el feminisme, l’ecologisme, l’antiracisme, el pacifisme, la defensa i la cura del territori, la diversitat de gènere, la en salut mental, l’antibullying, la memòria històrica, la defensa del català i la multiculturalitat, etc. i per fer-les, s’ha potenciat la creació de vincles i sinergies entre l’alumnat i les entitats de l’entorn local.
Treballs Alt Camp