800 alumnes s’han trobat al Campus Educatiu de Tarragona per celebrar la Festa Sambori

Actualitat

En total, 12.297 alumnes de 168 centres d’arreu del país presenten 263 obres en llengua catalana

Tarragona, 23 de maig de 2024 – 800 alumnes de 17 centres educatius del Camp de
Tarragona i Baix Penedès han participat a la Festa Sambori, que Òmnium Cultural ha
organitzat a la Universitat Laboral de Tarragona. El Sambori és un dels principals
projectes de cohesió d’Òmnium Cultural per fer front a les desigualtats educatives en
aquestes etapes vitals, la infància i la joventut. Té l’objectiu d’enfortir les expectatives
de futur i el sentiment de pertinença, de forma col·lectiva, promovent l’esperit crític, el
treball en equip i l’emancipació cultural, a través de la creació de propostes artístiques
audiovisuals, teatrals, literàries i/o plàstiques en català, a les aules d’escoles i instituts
de Catalunya, Andorra, la Franja, l’Alguer i la Catalunya Nord.
La Festa Sambori de Tarragona, que s’ha celebrat avui a la Universitat Laboral, ha
estat una de les set festes descentralitzades que enguany, i per primer cop, l’entitat ha
organitzat per acollir el gran nombre d’infants i joves participants, que no para de
créixer any rere any. En total, 12.297 alumnes de primària, secundària, batxillerat i
cicles formatius de 168 centres d’arreu del país, han presentat 263 obres d’autoria
col·lectiva i en llengua catalana, produïdes durant aquest curs escolar.
Durant el matí, els alumnes del Camp de Tarragona i Baix Penedès han pogut gaudir
de fins a onze tallers que anaven des de l’estampació, l’art electrònic, el circ o la
pintura. També han pogut veure les seves obres i les dels seus companys a través
d’unes pantalles instal·lades al recinte. Durant la jornada, l’actriu tarragonina Farners

Rubio Moreno ha amenitzat l’espai entrevistant en una realització en directe als
alumnes assistents.
A més, les obres del Sambori d’enguany han treballat temàtiques escollides pel propi
alumnat, com el feminisme, l’ecologisme, l’antiracisme, el pacifisme, la defensa i la
cura del territori, la diversitat de gènere, la en salut mental, l’antibullying, la memòria
històrica, la defensa del català i la multiculturalitat, etc. i per fer-les, s’ha potenciat la
creació de vincles i sinergies entre l’alumnat i les entitats de l’entorn local.