250 persones de la comunitat educativa participen en la Festa Sambori de Móra la Nova

Actualitat

En total, 12.297 alumnes de 168 centres d’arreu del país presenten 263 obres en llengua catalana

250 persones de la comunitat educativa de 5 centres educatius de les Terres de l’Ebre han participat a la Festa Sambori, que Òmnium Cultural ha organitzat a Móra la Nova. El Sambori és un dels principals projectes de cohesió d’Òmnium Cultural per fer front a les desigualtats educatives en una etapa vital, la infància i la joventut. Té l’objectiu d’enfortir les expectatives de futur i el sentiment de pertinença, de forma col·lectiva, promovent l’esperit crític, el treball en equip i l’emancipació cultural, a través de la creació de propostes artístiques audiovisuals, teatrals, literàries i/o plàstiques en català, a les aules d’escoles i instituts de Catalunya, Andorra, la Franja, l’Alguer i la Catalunya Nord.

La Festa Sambori de Móra la Nova, que s’ha celebrat avui entre el Casal i el Pavelló Firal, ha estat una de les set festes descentralitzades que enguany, i per primer cop, l’entitat ha organitzat per acollir el gran nombre d’infants i joves participants, que no para de créixer any rere any. En total, 12.297 alumnes de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de 168 centres d’arreu del país, han presentat 263 obres d’autoria col·lectiva i en llengua catalana, produïdes durant aquest curs escolar. 

Durant la festa, tota la comunitat educativa ha pogut conèixer les obres presentades al projecte amb les explicacions de l’alumnat participant en un acte celebrat al Casal Municipal. Després han pogut gaudir d’un esmorzar per agafar forces i poder fer els tallers que hi havia preparats amb la Llatadora, Tatakúa i d’estampació.

A més, les obres del Sambori d’enguany han treballat temàtiques escollides pel propi alumnat, com el feminisme, l’ecologisme, l’antiracisme, el pacifisme, la defensa i la cura del territori, la diversitat de gènere, la en salut  mental, l’antibullying, la memòria històrica, la defensa del català i la multiculturalitat, etc. i per fer-les, s’ha potenciat la creació de vincles i sinergies entre l’alumnat i les entitats de l’entorn local.