1r. Concurs de comerços ripollesos lingüísticament exemplars

Actualitat

Consulta’n les bases des d’aquí

Si estàs interessat a participar-hi sols ens has d’escriure un correu a [email protected] i deixar-nos el teu nom, el teu telèfon, el nom del comerç i l’adreça postal. 

Pel fet de participar-hi rebràs un assessorament gratuït per millorar la qualitat de l’ús de la llengua en el teu establiment

 

Aquest certamen consisteix en un concurs organitzat per Òmnium Ripollès, amb la col·laboració del Servei comarcal de Català del Ripollès (Consorci per a la Normalització Lingüística) i la Plataforma per la Llengua per avaluar i premiar el comerç des d’un put de vista lingüístic. En definitiva, es tracta de mesurar la qualitat lingüística dels comerços que participin al concurs. 

Independentment del resultat del concurs, els comerços que hi participin rebran assessorament gratuït per millorar la qualitat de la llengua i de l’ús. 

L’objectiu del I Concurs de comerços ripollesos lingüísticament exemplars és donar valor a l’ús i a la qualitat de l’ús de la llengua catalana en aquest àmbit, així com premiar les bones pràctiques i incentivar l’ús correcte del català en el món del comerç al detall en general.

BASES DEL 1R. CONCURS DE COMERÇOS RIPOLLESOS LINGÜÍSTICAMENT EXEMPLARS

– Al concurs hi poden participar comerços físics oberts al públic general i ubicats a peu de carrer dins l’àmbit territorial del Ripollès.

– El termini per presentar la sol·licitud de participació serà el 31 d’octubre de 2022.

Les sol·licituds es podran fer arribar a l’adreça [email protected]. Tan sols cal fer constar el nom del comerç, el nom i cognoms de la persona de contacte, l’adreça postal, el telèfon i l’adreça electrònica.

– Del concurs en resultarà un sol guanyador, i s’atorgaran segells de qualitat lingüística als comerços que compleixin uns requisits concrets.

Entre aquests requisits, es valorarà:

La retolació identificativa exterior
La retolació informativa (tant exterior com interior)
La retolació i informació interior (cartes, identificació de productes…)
Ús de la llengua oral en l’atenció al públic
Tiquets de compra
Presència a Internet, si en tenen
– El comerç guanyador serà aquell que hagi obtingut més puntuació. 

– La puntuació per a cada apartat es valorarà segons els paràmetres següents:

5 punts: no es detecta cap error.

3 punts: només es detecta 1 error. 

2 punts: hi ha algun aspecte que es pot millorar (entre 2 i 3 errors), però en general no hi ha problemes estructurals o greus.

1 punt: s’ha de millorar en general. 

0 punts: no és en català


– Es calcularà la puntuació mitja, de manera que si no hi ha presència a Internet, per exemple, no penalitzarà.


– El jurat valorarà la proporció de la presència del català en tots els suports escrits així com l’ús verbal, a més de la qualitat d’aquest ús. L’ús de més o menys suports, així com de recursos electrònics, no pressuposa una major o una menor puntuació global.

– La valoració es farà en una visita no programada per valorar l’ús, malgrat que no es descarti fer-ne una de programada, posteriorment, per valorar retolació en general.

Premi

– El premi estarà dotat amb un import de 600 euros 

– El premi es pot declarar desert.


Etiqueta a les xarxes: #ComerçExemplar